Tytuł: ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA :: Dyskusja o Urzędach Ż.Ś. - jakość obsługi, kompetencje itd.

Dodane przez taki jeden na stu dnia 19.04.2013
#1

Koleżanki i Koledzy nie wiem jak wy lecz mi nachodzi taka myśl aby podyskutować o urzędach żeglugi śródlądowej w Polsce jest ich 7 plus ten w Warszawce . Każdy ma jakąś stronkę informacyjną moim zdaniem urząd w Stolicy ma chyba naj mniej przystępna a UŻŚ w Gdańsku chyba naj lepiej skonstuowaną co do informacji o kwalifikacjach kosztach załatwianych spraw itp itd.

http://www.waw.uz...

reszta stronek jest po lewej do porównania są odnośniki ze stronki urzedu ze stolicy. Jak się czujecie jako petenci tych instytucji . Dzwoniąc tam po informacje . Nie chciał bym porównywać ich do takich małych komorników czekających na telefon od nas ale czasami nasuwa się taka myśl Smile . Gdzie nas lepiej traktują czy w Polskich urzedach inspektoratach czy zachodnich .
Zapraszam do dyskusji ?
Rozwinę temat Arkadjusz Z pracownik Usług żeglugowych z miejscem zameldowania Wrocław Pracuje u armatora ze Szczecina na Mazurach w Giżycku . Na statku pasażerskim jego macierzysty urząd jest we Wrocławiu i niestety musi przemierzać odległość miedzy Giżyckiem a Wrocławiem celem wyrobienia sobie świadectwa czy patentu . czy ta rejonizacja jest konieczna ?
Znacie inne absurdy i śmieszne wzmianki o UŻŚ .

Edytowane przez taki jeden na stu dnia 19.04.2013

Dodane przez zbyszek1 dnia 19.04.2013
#2

Rząd nosi się z zamiarem zlikwidowania obowiązku meldunkowego. Ciekawe co wtedy ? Chyba sprawa Arkadiusza Z. rozwiąże się sama.

Dodane przez Szajba JS dnia 19.04.2013
#3

Wtedy "NIC" Zbyszku. Osoby bezdomne, mogą złożyć PIT w dowolnym Urzędzie Skarbowym, Mogą założyć "Działalność Gospodarczą". Mogą mieć auto i prawo jazdy . Meldowałem taką osobę w hotelu, wielokrotnie :-D Wszystko OK, do momentu adresu . Mówię, że jeśli w dowodzie brak adresu, widocznie nie musi być. Nikt problemu nie robił.
Budując sieć komputerową w komendzie policji przed kilku laty, wiem, że z bełkotu pijaka na ulicy, można ustalić dane. Płacisz kartą, dzwonisz, są portale społecznośćiowe, poczta elektroniczna. To tylko kwestia godzin, albo dni, kiedy Ciebie znajdą. Sprawdzone.
Natomiast, szukając osoby legalnie zameldowanej ;-) wystarczy odciąć się od zdobyczy techniki i elektroniki. Będziesz nie do znalezienia. Też sprawdziłem :-/
Reszta, to jaśnie panujący nam...Panowie Urzędnicy.

Dodane przez zbyszek1 dnia 19.04.2013
#4

Tyle "umiem" jeżeli chodzi o zdobycze techniki i ich wykorzystanie do inwigilacji. Chodzi mi o to, czy wszelkiego rodzaju rejonizacje będą miały rację bytu przy zniesionym obowiązku meldunkowym. Już teraz można wiele rzeczy załatwić poza swoim rejonem bez problemu, nawet paszport, a to chyba bardzo ważny dokument.

Dodane przez taki jeden na stu dnia 20.04.2013
#5

Jeszcze jeden przykład podam odnośnie urzędu w Stolicy przed przenosinami na ulicę Modlińską w urzędzie można było dokonać opłat , dziś na nowej siedzibie UŻŚ nie ma kasy w której można było by dokonać opłat i trzeba drałować do oddalonej o 2 kilometry poczty czy to normalne . Jak jest u was koledzy i koleżanki czy też widzicie luki w pracy u was w urzędach .

Dodane przez Bosman Jozef dnia 20.04.2013
#6

Pewnie to co napiszę będzie przeczyło powyższym spostrzeżeniom./ Też mam swoje spostrzeżenia co do pracy tych urzędów/. Nie wiem jak jest gdzie indziej.Dzisiaj w Cigacicach odbył się egzamin na stopień stermotorzysty żeglugi śródlądowej.W grupie były osoby z terenów administrowanych przez cztery urzędy:Wrocław,Szczecin ,Poznań i Warszawa./zdający posiadają stałe meldunki w tych rejonach./ Komisja Egzaminacyjna z Urzędu Wrocławskiego.Żadnych problemów terytorialnych.Patenty w zależności od zainteresowanych do odbioru we Wrocławiu, bądź w urzędach macierzystych/decydują zainteresowani/. To nie pierwszy taki egzamin w Cigacicach i po za długim terminem załatwiania formalności /czytaj oczekiwania na patent/, ale to choroba naszych wszystkich urzędów,innych problemów nie było. Tyle na gorąco.

Dodane przez pingwin dnia 03.02.2014
#7

W ustawie pisze wyrażnie, że podlega się Urzędowi ze wzgl na miejsce zameldowania lub siedzibę pracodawcy. Kto czyta, nie błądziSmile

Dodane przez pomorzanin dnia 03.02.2014
#8

W Rozporządzeniu w sprawie kwalifikacji zawodowych i składu załóg statków ż.ś.wyraźnie jest napisane,że świadectwa i patenty wydaje na pisemny wniosek zainteresowanego dyrektor u.ż.ś.właściwy dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy lub siedziby armatora….(par.33.1)Nic nie ma mowy o zameldowaniu,bo to mogą być dwie różne rzeczy.Co jest miejscem zamieszkania wyjaśnia Kodeks Cywilny.Nie może być inaczej jak ktoś zna przepisy.

Dodane przez zbyszek1 dnia 03.02.2014
#9

Ten "numer" ćwiczyłem jakiś czas temu z US. Dla nich zameldowanie = zamieszkanie. "Ondulacja" była nieprzejednana. Wszelkiej maści urzędy nie mogą przyjąć do wiadomości, że są dla obywatela.

Dodane przez pomorzanin dnia 04.02.2014
#10

Art. 25.Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.Tak i tylko tyle jest napisane w k.c.
Zamieszkanie to niekoniecznie zameldowanie.Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której się przebywa z zamiarem stałego pobytu. Samo zameldowanie nie przesądza o miejscu zamieszkania - sprecyzował Naczelny Sąd Administracyjny….

Dodane przez patent A dnia 24.03.2014
#11

Ktoś coś wie nt. Egzaminów w CKE ?

http://szczecin.u...minow-2012

Gratulacje . Gdyby ktoś nie wiedzal to nie ma po co 27 jechać do Szczecina . pzdr.

Edytowane przez patent A dnia 01.01.1970

Dodane przez patent A dnia 24.03.2014
#12

ustawa wygasla o kwalifikacjach coś wiecie więcej koledzy . Ktoś konsultuje zmiany ?

Dodane przez eskimors dnia 25.03.2014
#13

Witam no już 3 miesiące się nie mogę doprosić o wydanie patentu kapitana bo "nie ma przepisów"... Zdany egzamin wydane troche $ na kurs, egzamin a patentu nie ma i nie wiadomo kiedy coś ruszy...

Dodane przez mkrakowiak74 dnia 25.03.2014
#14

ktoś za to odpowiedzialny - MIiR? UŻŚ? - przegapił termin, a odczują to dotkliwie osoby oczekujące na egzaminy i wyższe dokumenty kwalifikacyjne...



pozdrawiamSmile
Marian

Edytowane przez mkrakowiak74 dnia 26.03.2014

Dodane przez mkrakowiak74 dnia 25.03.2014
#15

PS.
zainteresowanym polecam lekturę obwieszczeniu Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 października 2013 r.

W sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o żegludze śródlądowej

Dz. U. z dnia 6 grudnia 2013 r. Poz. 1458

Dodane przez mkrakowiak74 dnia 26.03.2014
#16

Ruszył proces legislacyjny rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie kwalifikacji zawodowych i składu załóg statków żeglugi śródlądowej
http://bip.mir.go...R_401.aspx

im mniej opinii, mniej pracy w procesie legislacyjnym...jak widać na stronie UŻŚ Szczecin ( http://szczecin.u...inow-2012) CKE i TKE podały te informacje w ostatnich dniach...typowe zakłócenia w przepływie informacji??? czy brak kompetencji...? O konieczności nowelizacji rozporządzenia jest wiadomo od czerwca 2013 roku. Zabrakło też tych informacji na stronie żeglugowej...a ponoć urzędnicy dzień pracy rozpoczynają od przeglądu newsów na tej stronie ... komuś wybitnie zależy (zależało) na opóźnieniu aktualizacji aktów wymaganych przepisami jednej i drugiej ustawy... w czyim to interesie...? zapewne nie w interesie osób oczekujących na egzaminy i uzyskanie wyższych kwalifikacji żeglugowych... osobom poszkodowanym proponuję wynajęcie prawników i wytoczenie pani minister procesu o odzyskanie utraconych korzyści spowodowanych brakiem aktualizacji rozporządzenia...

Dodane przez patent A dnia 27.03.2014
#17

Podobno znikają trudne odcinki dróg wodnych Warta , Wisla i Odra ? Ktoś coś wie o tym ? I jakiś szacher macher z kwalifikacjami znowu się szykuje , okaże się że patent B nie jest kapitanem tylko porucznikiem a jedynym stopniem kapitańskim będzie patent A . A co do egzaminów uprzejma Pani z CKE w rozmowie telefonicznej uspokoila mnie że egzaminy może w Maju lub w Kwietniu ale prędzej ten maj . Pozdrawiam żebyśmy znowu nie narzekali jak zalatwią sprawe bez naszego zdania . Pozdrawiam .

Dodane przez Apis dnia 27.03.2014
#18

Wykaz prac legislacyjnych Ministra  - 05-02-2014
https://bip.mir.g...fault.aspx

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju zmieniające rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 stycznia 2003 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych i składu załóg statków żeglugi śródlądowej

Podstawa prawna:
art. 37ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2013 r., poz. 1458), Wprowadzenie zmian wynikających z założeń deregulacji zawodów regulowanych.

Celem nowelizacji jest zmiana czasu praktyki pływania do uzyskania patentów i świadectw w żegludze śródlądowej.
Krzysztof Błaszkiewicz (główny specjalista)
Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi
Dorota Pyć (podsekretarz stanu)

Wejście w życie planowane na III kwartał 2014 r.

Powyższy cytat pochodzi z tabeli zamieszczonej na stronie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (s. 155, poz. 401).

Z tekstu wynika że:
1. Zmiana rozporządzenia jest spowodowana deregulacją zawodów (od marynarza do stermotorzysty).
2. Celem nowelizacji jest zmiana (skrócenie) czasu praktyki pływania do uzyskania patentów i świadectw.
3. Rozporządzenie zostanie wydane w trzecim kwartale 2014 roku.

Warto wiedzieć że:
1. Ustawa deregulacyjna na podstawie której, zostanie wydane rozporządzenie została uchwalona w czerwcu 2013 r.
2. Ministerstwo ogłosiło, że dotychczasowe rozporządzenie o kwalifikacjach i składzie załóg już nie obowiązuje.
3. Zarówno Centralna Komisja Egzaminacyjna jak i komisje terenowe zawiesiły przeprowadzanie egzaminów na świadectwa i patenty do czasu wydania nowego rozporządzenia.

Wydanie nowego rozporządzenia w trzecim kwartale np. we wrześniu może skutkować tym, że dla osób spełniających wymogi praktyki pływania zarówno sprzed jak i po deregulacji rok 2014 będzie stracony w sensie awansu zawodowego. Dotyczy to także kandydatów na kapitanów i mechaników, których deregulacja nie obejmuje.

Biorąc pod uwagę, że celem deregulacji miał być ułatwiony dostęp do zawodu nasuwa się wniosek, że niestety wyszło jak zawsze.

Dodane przez mkrakowiak74 dnia 27.03.2014
#19

projekt rozporządzenia...

http://legislacja...106478.pdf

Dodane przez pingwin dnia 02.04.2014
#20

Nowy projekt stare problemy. Do wypływania na kapitana potrzeba 48 miesięcy przy czym 1/3 może być zaliczona z morza. Miesiąc na śródlądziu to 15 dni pływania w okresie 30 następujących po sobie dni. Co Urząd to mądrzejszy matematyk za biurkiem. W jednym obowiązuje miesiąc kalendarzowy. W innym liczą od dnia zamustrowania z lokalnymi uprzykszeniami. Jak nasze gwiazdy wyliczą miesiąc z morza? W cywilizowanej Europie 180 dni wypływane w roku to baza do wszelkich obliczeń. U nas pokutują urzędnicze miesiące. Do kapitana A potrzeba 6 urzędniczych miesięcy czyli 180 wypływanych dni bo barka z natury pływa po rzekach i czasami po morzu. Inna sprawa to konsultacje społeczne. Wybrali 4 podmioty w tym dwie Akademie Morskie. Absolwent Liceum Morskiego / w programie nauczania elementy żeglugi/ ma takie same preferencje w wypływaniu jak fryzjerka - czyli żadne. Ale ten sam absolwent po 4 miesięcznym kursie na oficera i wypływaniu 6 miesięcy jako bosman otrzyma Kapitana " A" BEZ EGZAMINU.