Tytuł: ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA :: Pytania o pracę (porady, opinie)

Dodane przez pingwin dnia 24.01.2012
#8

Kamil twoje życie twoje decyzje. Na matrosa na Ren musisz swoje wypływać bo za st. marynarza polskiego dostaniesz deksmana z marnymi szansami na kontrakt u Holendra. Za polskiego sternika klepną ci matrosa na Ren i wtedy masz pieniądze ale dalej jesteś w punkcie wyjścia. Matros zarabia tyle samo co ty zarobisz dzisiaj na statku. Pomyśl i przelicz. Tam 18 mies x min 1500E =27000E po stawce filipina plus 4 mies kurs za 2000E i jesteś oficerem mechanikiem. Tu 21 mies x 350E=7350E i jesteś matrosem na Ren. Papier oficera mechanika przepiszą ci na śródlądzie i pływasz sobie wymarzone 1mies/1mies. Ale po drodze masz kasę. Tu po drodze klepiesz biedę. Ale jak już na wstępie napisałem twoje życie twoje decyzje. Tylko ten dyplom motorka i świadectwo ze szkoły spal w kominku bo świadectwo młodszego marynarza dostaje 16latek po gimnazjum z dwoma zdrowymi łapkami do roboty.