Tytuł: ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA :: "Największy transport, jaki pokonywał Wisłę"

Dodane przez mkrakowiak74 dnia 05.04.2011
#33

Wg mojej oceny, to to COŚ, to są pozostałości po budowlach regulacyjnych...
tama podłużna od wyspy poniżej mostu az do drugiej wyspy podparta tamami poprzecznymi (widoczne fragmenty dwóch tam).

Zadaniem tej zabudowy było zapewne skoncentrowanie nurtu z lewej strony wyspy oraz ograniczenie odpływu wody do lewej odnogi rzeki, co miało tez zapobiec tworzeniu się mielizn w tym rejonie koryta - podwójne powiększenie przekroju koryta w stosunku do przekroju w rejonie mostu...

Jak widać na zdjęciach, ilość i wielkość mielizn jest poważną przeszkodą w uprawianiu żeglugi w tym rejonie...jest to klasyczny przykład na zdziczenie Wisły...

a wystarczyło przez ostanie lata konserwować, tj. uzupełniać ubytki tych budowli ...lub coś dobudować, wzmacniając konstrukcję tego miejscowego systemu regulacyjnego.

pozdrawiam

Edytowane przez przylodz dnia 05.04.2011