Tytuł: ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA :: "Największy transport, jaki pokonywał Wisłę"

Dodane przez kaczor_g dnia 03.04.2011
#27

Apis trzeba wziąć poprawkę na to, że zdjęcia satelitarne na różnych serwisach są robione w różnym czasie na google i geoportalu część zdjęć jest ewidentnie zrobiona w trakcie wysokiej wody stąd wrażenie ich resztkowości.
Nie ma to jednak większego znaczenia, bo skoro wojewodowie i instytucje odpowiedzialne (RZGW (międzywale) , WojZarzMelioracji(wały) nie wykonują zaleceń NIK, a z tego co pamiętam to zalecono:
- inwentaryzację budowli
- ocenę stanu techniczne
- sporządzenie programu napraw
to nie sądzę, żeby ktoś na poważnie chciał się zająć remontem szlaku.

Dobrym przykładem jest tutaj już chyba rozstrzygnięty przetarg na roboty pogłębiarskie w okolicy Kępy Polskiej. Jest wiele piaskowni w bliskiej okolicy Warszawy, każda z takich piaskowni (nieważne czy na wodzie czy na lądzie) jest eksploatowana na podstawie koncesji na wydobycie minerałów wydanej przez służby geologiczne, które z kolei są podległe Ministerstwu Ochrony Środowiska.
Gdyby Państwo czuło się gospodarzem tego co jest tzw. skarbem państwa to poprzez politykę koncesyjną wymusiłoby systematyczną eksploatację kruszyw tam gdzie jest to istotne z punktu widzenia interesów skarbu państwa, a nie tam gdzie jest to najbardziej opłacalne z punktu widzenia biznesu.
W ten sposób zamiast wydawać bezsensownie miliony na udrożnienie koryta u początków Zalewu Włocławskiego, które i tak zostaną sprzedane przez kopiących, to można byłoby zrobić to systematyczną i sensowną polityką bez dodatkowych kosztów, w sposób racjonalny.
To tak na marginesie.