Tytuł: ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA :: "Największy transport, jaki pokonywał Wisłę"

Dodane przez Apis dnia 02.04.2011
#24

Na wielu zdjęciach satelitarnych widać wyraźnie, że główki u nasady są oddzielone od brzegów i te uważam za zdemolowane. Przykładem są główki na cytowanym już wcześniej zdjęciu:

www.zegluga.wroclaw.pl/images/regulacja_wisla1.jpg

Pola międzygłówkowe prawego brzegu (u góry) sa wprawdzie wypełnione, ale ciągłość tych tam pozostawia wiele do życzenia. Stąd wiele "fałszywych" nurtów przechodzących przez tamy...

Takich zdemolowanych główek i "główek-widm" pełno jest na Odrze środkowej. Oto fragment z okolic Głogowa. Po niektórych główkach został tylko ślad pod wodą - np. prawy górny róg fotki. (obrazki po kliknięciu się powiększają - jak zawsze)

www.zegluga.wroclaw.pl/images/k03.jpg

Dla porównania dwie fotki Odry z okolic Kostrzyna. Proszę porównać "główki" polskie i niemieckie oraz stan "zakrzaczenia" zabudowy hydrotechnicznej.

www.zegluga.wroclaw.pl/images/k01.jpg

Pola międzygłówkowe mogą być zapełnione, ale nie mogą być zarośnięte dżunglą krzaczorów, które rozsadzają korzeniami główki. Przecież "zapełnienie" może się po przejściu wysokiej wody "opróżnić", a jesli te główki są rozwalone przez korzenie - stracą swą funkcję przy następnym "zapełnianiu". Tu po polskiej stronie jest trochę lepiej.

www.zegluga.wroclaw.pl/images/k02.jpg

Cytaj

przylodz napisał/a:
Pięknie Pan to ujął, Panie Stanisławie, choć wydaje mi się, że nie do końca właściwie odczytał Pan intencje Pana Piotra.

Całkiem niewłaściwie Panie Stanisławie. Pan Piotr reprezentuje nasze środowisko i dąży do przywrócenia naszym rzekom roli "przedłużenia portów morskich" jaką pełniły przez stulecia.

Edytowane przez Apis dnia 02.04.2011