Zobacz zdjęcie

Galeria zdjęć > Historia żeglugi > Traugutt Na początek Poprzednie Następne Na koniec
Traugutt
Dziękuję za odpowiedź i powitanie na stronie. Przesyłam w załączeniu skan oryginalnej fotografii jaka znajduje się w moim rodzinnym albumie. Jest to bocznokołowiec "Traugutt", który został uwieczniony w latach 1950-51 na wysokości wsi Dobrzyków koło Płocka w czasie rejsu do Warszawy. Wielokrotnie miałem przyjemność płynąć tym parowcem podczas wyjazdów do rodziny w w/w wsi. Zdjęcie jest oczywiście do pełnej dyspozycji z zaznaczeniem źródła pochodzenia. Mam nadzieję że może się przyczyni do powstania w galerii kolekcji zdjęć bocznokołowców. Z poważaniem kazette

Data: 23.11.2006
Dodane przez: Apis
Wymiary: x pikseli
Rozmiar pliku: Bajtów
Komentarzy: 10
Ocena: *****
Liczba wyświetleń: 7611
#1 | 5 dnia 25.11.2006 20:37
Super dzieki za "Traugutta".Przypomina mi sie "Rejs" Piwoskiego.
To byly fantastyczne statki i komu one przeszkadzaly??
Pozdrawiam I Oficer-KiniolCool
#2 | milosz dnia 11.01.2008 22:20
Witam wszystkich! ,,TRAUGUTT" to moje dziecinstwo choć mam 29lat. Jak to możliwe? A więc mojej cioci ojciec był kapitanem tego pięknego statku. Nazywał się Jerzy Gołębiewski. Postaram się dołaczyć niedługo większą ilośc fotek.
Miłosz z Płocka
#3 | K Domagala dnia 12.01.2008 21:44
Na Trauguttcie byłem kilka dni podczas jednego z ostatnich rejsów na trasie W-wa Gdańsk w roku 1975lub 76. To był piekny statek.Pózniej stał jako koszarka w Nieporęcie na kanale żerańskiem .Tam jakiś czas mieszkałem pełniąc funkcje kierownika obsługi floty
#4 | Fidelis dnia 26.12.2009 15:53
Proszę zwrócic uwagę, w/g mnie jest to unikatowe zdjęcie, prawie w orginalnej wersji , burty szare ,wyraznie konstraktujące z bielą, na przednim pokładzie nie ma werandy, na mostku widzimy szczuplejszą sterbudę, ja również jestem w posiadaniu takiej wersji, tylko bez pasażerów.
#5 | ludwik56 dnia 01.01.2010 20:25
Parowiec "Traugutt" znany mi jest z wycieczki do Warszawy jaką odbyłem będąc uczniem Technikum Melioracji Wodnych.
Wtedy mieliśmy noclegi na podobnym parowcu o nazwie "Świerczewski", a parowiec "Traugutt" był bo niego przycumowany na przystani obok mostu Poniatowskiego.
Był to super czas tam spedzony.

Czy ktoś może wię jaki jest dzis los tych wspaniałych statków?

Pozdrawiam.
#6 | Fidelis dnia 02.01.2010 13:10
Kol. Ludwig ,tych wspaniałych, białych parowców już nie ma, to prawda zegl. warszawska po sezonach letnich białą parową flotę podstawiała ,jako hotele pływające, cumujące przy dworcu wodnym ,poniżej mostu Poniatowskiego. Dziś w tym samym miejscu stacjonują tkz hotele pływające.Te hotele -koszarki służyły w zegludze marynarzom jako hotele, dzis żeglugi już nie ma , ale zostali marynarze oficerowie , absolwenci Wrocławskiego Technikum kol. Rysiu Filipek z Łomży i Janek pompeczka z Buska Zdroju .W/w hotele -koszarki są z prywatyzowane.
#7 | K Domagala dnia 06.01.2010 23:19
A to ciekawostkę umieścił moj były szef kpt Fidelis.
Filipka sobie przypominam i choć jest rok młodszy ode mnie razem byliśmy na praktyce na westerku gdzie mechanik nazywał go Filipczuk/może to tylko zbieżność nazwisk/,natomias nie słyszałem o Janie Pompeczka chociaż mieszkam też w Busku Zdroju a to mała mieścina-muszę go jakoś poznać.A może pan Stanisław lub kto kolwiek zna jego namiary ?
#8 | Fidelis dnia 07.01.2010 13:16
Cześć Krzysiu, wszystkie dobrego w Nowym Roku, śpieszę z sprostowaniem co do nazwiska Jan DRÓŻDŻ, albo DRÓŻCZ, a pompeczka to jego żeglugowa ksywka,bardzo fajny facet, on był mechanikiem, także i R. FILIPEK ,był w Żegludze w-wskiej mechanikiem,J. Zakrzewski z Białegostoku również mechanik, teraz z J. SKWARSKIM pracują na dawnym dworcu wodnym Żeglugi, który jest obecnie dwupokładową restauracją, stojącą poniżej mostu Sląsko-Dąbrowskiego w W-wie. Pozdrawiam.
#9 | Mikolaj dnia 07.01.2010 13:21
Piękne zdjęcia, fakt, unikatowe. Z tego co wiem Traugutt ex. Goniec wybudowany w 1926 r. wygladał tak do 1956 r, kiedy otrzymał werandę dziobową. Szare burty miał chyba trochę wcześniej, bo istnieje zdjecie statku z 1952-1955 (?)r. z białymi burtami. Jest jeszcze zdjęcie w naszej Galerii Floty http://www.zeglug...&pos=1 przedstawiające Gońca ok. 1935 r też z białymi burtami. Tak więc nie wiem kiedy i jak był malowany. Z opowieści moich nieżyjacych krewnych - wodniaków był to najszybszy przedwojenny bocznokołowiec na Wiśle.
A co do filmu "Rejs" to nagrywany był na innym bocznokołowcu, Dzierżeńskim ex. Halka, ex. Francja.
#10 | K Domagala dnia 07.01.2010 21:38
Dzięki Panie Stanisławie i rownież wszystkiego dobrego w nowym roku i dużo zdrowia.Może jakoś odnajdę tych kolegówa , najłatwiej chyba będzie w Warszawie na dworcu żeglugi, a juz parę razy bedąc tam miałem ochotę odwiedzić dworzec. Teraz muszę.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [3 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
  PRchecker.info Free counters!