Wiosna w TEWPWDrukuj

Piszę ten tekst w przededniu astronomicznej wiosny, stąd pełen optymizmu tytuł.
Wiosna, zawsze wprowadza nas, wodniaków w jakiś euforyczny nastrój. Wszyscy zaczynają krzątać się koło swoich "pływadeł", ten i ów planuje już swój urlopowy rejs inni wymieniają swój sprzęt, jeszcze inni stają się szczęśliwymi armatorami nowo nabytych jednostek.

Towarzystwo Entuzjastów WPW nie zasypywało gruszek w popiele, kiedy trwała zima, teraz chcemy poinformować wszystkich – zrzeszonych i nie zrzeszonych o naszych poczynaniach.

Jeszcze jesienią ubiegłego roku, nakreśliliśmy sobie plan działania, polegający na tym, że nawiążemy bliższe kontakty ze wszystkimi włodarzami gmin i starostw, przylegającymi do wód WPW. Nasze działania wiązać się miały z organizacją rejsu po WPW z udziałem chętnych przedstawicieli samorządów. Podczas tego rejsu mieliśmy pokazać samorządowcom ich gminy od strony wody.

Chcieliśmy też przekazać im nasze idee dotyczące rozwoju infrastruktury okołowodnej, w tym ewentualnych marin i przystani. Chcieliśmy też uświadomić korzyści płynące z odwrócenia się gmin i starostw, także nadbrzeżnych miejscowości "twarzą ku wodzie".

W tym celu wyselekcjonowaliśmy wszystkie gminy i starostwa, choćby skrawkiem gruntu przylegające do WPW. Nasz kolega Józek Feliga, wysłał informacje o TEWPW i naszym rejsie do 73 wójtów i burmistrzów, 23 starostów i Prezydenta Poznania. Wysłaliśmy także pismo z deklaracją współpracy do RZGW w Poznaniu.

Otrzymaliśmy odpowiedz z 14 Urzędów Gmin i Miast, 7 Starostw i z Urzędu Miasta Poznania. Znad Warty zareagowali : Burmistrzowie Uniejowa i Koła, oraz Starostowie Słupecki i Śremski. Zastanawiający jest brak odzewu znad środkowej Warty, odezwali się włodarze Lubonia, Poznania, Czerwonaka, Suchego Lasu i Międzychodu. Poza tymi nad dolną Wartą już nie wzbudziliśmy zainteresowania.

Nad Notecią, Starosta Międzyrzecki odniósł się z zainteresowaniem do TEWPW, lecz negatywnie do udziału w rejsie. Natomiast Starostowie Gorzowski i Strzelecko- Drezdenecki ( jak większość indagowanych Urzędów) chętnie przekażą materiały promujące ich rejony o rejsie nie wspominając, lub chcą powrócić do rozmowy w terminie bezpośrednio poprzedzającym przybycie do ich gmin. Z pośród gmin nadnoteckich otrzymaliśmy odpowiedzi jedynie z Krzyża Wlkp., Wielenia i niestety negatywną z Kcyni. Mam nadzieje na odzew z innych gmin po zebraniu Związku Gmin i Miast Nadnoteckich 24 marca, na którym to mają rozmawiać o Flisie Noteckim i Rejsie PTTK-u, więc może i o nas.

Z nad Kanału Bydgoskiego i Górnonoteckiego rozmowy podjęli Starostowie Żniński i Inowrocławski, oraz Włodarze Barcina, Łabiszyna, Kruszwicy i zarówno Gminy Inowrocław i Miasta Inowrocław. Zastanawiająca jest ta regionalność w zainteresowaniu naszymi planami, czyżby brak "dobrej plotki" w rozmowach urzędników?

RZGW Poznań odpowiedziało na nasze pismo, wyrażając zgodę na wzajemne zamieszczenie na swoich stronach odnośników ( linków) do tych stron, my zaś poprosiliśmy tę instytucję o baczne obserwowanie tematu na naszym forum p.t. "Zauważono na szlaku" i reagowanie na wpisy użytkowników szlaku.

Pragnę poinformować Koleżanki i Kolegów o utrudnieniach, które w najbliższych trzech latach nas czekają, a związane są z planowanym remontem Kanału Warta Gopło. Liczymy, że po wykonaniu tego remontu wzrośnie zainteresowanie tą częścią WPW. Poniżej treść informacji RZGW:

Modernizacja Kanału Ślesińskiego

Z uwagi na realizację zadania: "Modernizacja Kanału Ślesińskiego w km 0,0 - 32,0 poprzez remont śluz w Koszewie, Gawronach, Pątnowie i Morzysławiu oraz roboty pogłębiarsko - udrożnieniowe", w okresie od dnia 15.04.2011 r. do dnia 31.10 2013 r. należy liczyć się z utrudnieniami i ograniczeniami żeglugi na kanale, związanymi z realizacją robót i wyłączaniem ww. śluz z eksploatacji. Harmonogram robót przewiduje remont śluzy Morzysław w 2011 r., śluz Pątnów i Gawrony w 2012 r. i śluzy Koszewo w 2013 r. Termin wyłączenia z eksploatacji w roku 2011 śluzy w Morzysławiu podany zostanie w zakładce szlaki żeglowne, po rozstrzygnięciu przetargu na realizację ww. zadania i wyłonieniu wykonawcy robót, co najprawdopodobniej nastąpi w I dekadzie kwietnia 2011 r.

Teraz chciałbym Koleżankom i Kolegom przedstawić pismo, które skierowaliśmy do Wójtów, Burmistrzów i Starostów, by uwidocznić nasze intencje. Oto przykładowe pismo:

Wiosna, to także dobry moment na ujawnienie stanu naszej kasy. Wszyscy, którzy przesłali deklarację, zobowiązali się także do wpłacenia składki. W poniższym wykazie wyszczególnieni są wszyscy zdeklarowani członkowie naszego Towarzystwa, którzy wpłacili składkę. Pozostałych prosimy o jej uregulowanie. Pokazujemy też nasze wydatki. Stan kasy to różnica między kwotą wpływów i wydatków.

Zachęcamy też WSZYSTKICH CZŁONKÓW naszego Towarzystwa do czynnego udziału w pracach na jego rzecz.

Pozdrawiam wszystkich wiosennie
Adam Madaj

#1 | kajda dnia 18.03.2011 19:59
Kiiedy ma odbyć się rejs z udziałem włodarzy gmin
i miast znajdujących się na trasie Wielkiej Pętli Wielkopolski.
Pozdrawiam . Ahoj.
#2 | Szygy dnia 18.03.2011 20:55
Józef i Adam - wykonaliście z tymi pismami kawał dobrej roboty. Dzięki i gratulacje. Rozliczenie bez zarzutu z drobna uwagą, że czas Was trochę przegonił bo dziś jest 18.03. a rozliczenie z 20.03.
#3 | wklimczak dnia 18.03.2011 21:29
Harmonogram rejsu jest zamieszczony w temacie - Umówmy się na imprezę, post 7 z 19.01.2011. Jest to wstępna propozycja, zawiera kilka stałych terminów -Ster na Bydgoszcz, spotkanie Flisu Noteckiego, ale niejednokrotnie gminy zgłaszają korekty związane z lokalnymi imprezami. Perturbacje związane z remontem Śluzy Morzysław również mogą wymusić poprawki. Gdy tylko zbierzemy deklaracje samorządowców i dokonamy korekt opublikujemy terminarz, niemniej już teraz zapraszamy i prosimy o odzew wszystkich chcących nam jakkolwiek towarzyszyć.
Pozdrawiam- Włodek.
#4 | Teos dnia 18.03.2011 23:41
Cieszę się bardzo Adamie z Twojego wiosennego nastroju, tak trzymać !!! A ponieważ po wiośnie przychodzi lato to czekają na nas tak piękne widoki jak na tym filmie
Jak widać Konin też "nie zasypia gruszek w popiele"
#5 | oldzen1 dnia 19.03.2011 12:50
Marzeniem moim jest by początek WPW był w Uniejowie dla tych wodniaków którzy swoje statki trzymają po za WPW.Jest takie miejsce do wodowania statków t.z port koło mostu gdzie jeszcze w latach 70 cumowały barki i zabierały faszynę ale niestety jest zamulone i zarośnięte i bez pomocy Pana Burmistrza i paru godzin pracy koparki mogło by być dostępne dla nawet dużych jednostek rzecznych.Może Pan Burmistrz zainteresuje się po tym piśmie a ja osobiście spróbuję go zmotywować do tego zadania.Pozdrowienia dla wszystkich zainteresowanych WPW z atrakcyjnego UNIEJOWA
#6 | oldzen1 dnia 23.04.2011 04:02
Zdrowych i spokojnych świąt i spełnienia marzeń wodniakom WPW śle Zenek z atrakcyjnego UNIEJOWA,obyście pętlę zaczynali w UNIEJOWIE.Szykują się wielkie atrakcje 2 maja w otwarcie sezonu wodnego na WPW.Zapraszamy do UNIEJOWA.
#7 | BOROJ dnia 16.12.2012 12:56
No i kicha! Czyżby inicjatywa umarła śmiercią naturalną. brak jakiejkolwiek wiadomości z bieżącego sezonu 2012.
jaro grudzień 2012 r.
#8 | Apis dnia 18.12.2012 07:48
Nie mylmy pojęć: tu jest konkretny artykuł i pod nim są komentarze do niego a nie serwis informacyjny. Trudno sobie wyobrażać aby wszelkie nowe informacje oraz cała dyskusja Towarzystwa toczyła się pod jednym artykułem.

Dyskusje (jak najbardziej aktualne) prowadzimy na naszym forum: http://www.zeglug...post_10739 Można tam pytać o wszystko co dotyczy działalności TEWPW.